Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera :)

Tuesday, February 15, 2011

Tak Perlu Jadi Orang Lain Untuk Berubah

Em..nak berubah. Macam mana? Tak perlu dibenci diri yang sebelumnya, sebab kalau xda model yang ingin dibaiki pada asalnya, tiadalah pula ukuran perubahan ke arah kebaikan. Kalau Abu pemalas, Abu berubah lah menjadi Abu yang rajin. Tak perlu lah berubah untuk menjadi Ali yang rajin.

Hahah!

Setiap dari kita ni kan berbeza.. Buat apa nak jadi orang lain. Awak tu istimewa, dah boleh berfikir apa yang terbaik untuk diri sendiri. Jika kita dah yakin dengan apa yang kita buat, pedulikan cakap2 orang. Mulut orang ni, bila letih, dia automotik turn off. Kan rugi kalau kita terbantut disebabkan benda remeh macam tu.

Nak amek contoh tak salah, tapi tempat kita tak sama dengan tempat dia, latar belakang kita pon takkan sama dengan dia walaupon iras2. Mungkin apa yang dia ada, kita takda dan pasti vice versa. Normal lah tu. Jadi tak payah sibuk2 nak jadi orang lain. :P

Kalau sebelum ni kita buat kerja pakai redah ja. Apakata bermula dengan bismillah, berakhir dengan Alhamdulillah? Kalau sebelum ni pulak, bila lapang asyik termenung. Apakata saat2 tu diisi dengan zikrullah? Mudah-mudahan berkat dan menenangkan jiwa.



● ─ ●
Orang lain tak perlu tahu. 
Sebab yang berubah kita, bukan dia.



0 ● genius ●:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...