Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera :)

Friday, February 4, 2011

Biar Kita Orang Miskin


Ingat lagi filem ni?

Ayah : Walaupun kita orang miskin, kita tak MENIPU, BERGADUH, dan MENGAMBIL BARANG YANG BUKAN MILIK KITA.

Yang last tu..mencuri lah kan.Aku suka nasihat dia. Jadi biarlah miskin tapi kaya. Kaya ilmu dan budi bahasa :) Kepada awak yang masih belajar, mari kita berlumba cari ilmu yang bermanfaat! Nanti kita boleh sama2 bela nasib keluarga yang tersayang <3


● ─ ●
Sekaya mana pon kita dari segi wang ringgit dan pangkat, kita kena ingat yang Maha Kaya. Mudah-mudahan segala urusan diberkati dan dipermudahkan. InsyaAllah.

4 ● genius ●:

leyzajamil said...

saya minat gile movie ni..dulu masa tayang kat wayang saya tak tengok..baru2 ni tergerak hati nak tengok..memang best!!

Mentadak Mentadu said...

yup2 :)

art IbSha said...

tp suasana dunia makin bertukar rase...nawaitu hati berpaling tadah...tiada lg budi yg dpandang, tidak juga bahasa yg dcari...sekadar menjiwai rasa, harta yg xbermakna makin mnjdi ukuran...bahagia diri dbuang sepi... rela derita hati dr miskin duniawi!!

dunia semakin tua...manusia semakin alpa...takut mghdpi segala rasa yg semakin menggila...moga Allah sntsa mlindungi kita dr mejd manusia berhati durjana!!!

Mentadak Mentadu said...

kak art:
yup2..jadi kuat untuk menghadapi semua!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...