Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera :)

Wednesday, December 15, 2010

Rahsia Air Mata

Awak pernah menangis? Bila kali terakhir awak menangis? Mesti rasa lega kan...
Lapang... apabila tangisan tu reda sendiri. Linangan air mata cuma mengalir di pipi tapi menyejukkan ruang hati dalam diri. Hebat kan? Pernah tak dengar istilah menangis dalam hati? Mesti tersiksa rasanya. Sebab Tak mampu nak dizahirkan.



Perlukah pula sebab untuk air mata itu dititiskan?
Kadang-kadang kita tak sedar yang ia telah pun mengalir saat kita berduka, saat suka, saat menginsafi kesalahan-kesalahan lalu kepada Pencipta dan sesama manusia :(

Sering kita menganggap yang ia menunjukkan sifat lemah terutamanya perempuan. Tapi hakikatnya itulah kekuatan mereka. Kekuatan dalaman yang diperoleh setelah keringnya titisan air mata yang terluka.

Lelaki juga apa kurangnya. Mereka juga manusia yang tidak terkecuali daripada derita. Menangis bukan bererti lemah. Lelaki yang gagah jua bisa mengalirkan air matanya di sepertiga malam apabila rebah sujud menghadap Allah bersama dosa-dosa yang terbeban.

Sebagai anak yang masih punya mak pak di dunia, janganlah diguris luka hati mereka hingga menitisnya air mata derita. Hati2 itu tidak hanya terguris dengan kata-kata. Perbuatan dan perlakuan juga mampu meremukkan hati mereka ibarat kaca terhempas ke batu. Bukan air mata derita yang sepatutnya diberi sebagai penghargaan mereka membesarkan kita tetapi senyuman indah bersama tangisan kebahagiaan.

Memang kat depan mak pak kita macam malaikat, tapi fikirlah balik apa yang kita buat kat belakang mak pak kita, mungkin mereka bakal menangis dan kecewa bila tengok kita. Kalau kat depan mereka kita dah macam setan, kat belakang apatah lagi.


● ─ ●
Lepas ni, kalau terasa nak nangis, atas apa2 sebab pon...menangisla puas2 yer... :) jangan malu jgn segan :) as a best friend, always have a shoulder for our friend to cry on.


A SHOULDER TO CRY ON


Life is full of lots of up and downs,

And the distance feels further when you're headed for the ground,
And there is nothing more painful than to let you're feelings take
you down,
It's so hard to know the way you feel inside,
When there's many thoughts and feelings that you hide,
But you might feel better if you let me walk with you
by your side,


And when you need a shoulder to cry on,
When you need a friend to rely on,
When the whole world is gone,
You won't be alone, cause I'll be there,
I'll be your shoulder to cry on,
I'll be there,
I'll be a friend to rely on,
When the whole world is gone,
you won't be alone, cause I'll be there.

All of the times when everything is wrong
And you're feeling like
There's no use going on
You can't give it up
I hope you work it out and carry on
Side by side,
With you till the end
I'll always be the one to firmly hold your hand
no matter what is said or done
our love will always continue on

Everyone needs a shoulder to cry on
everyone needs a friend to rely on
When the whole world is gone
you won't be alone cause I'll be there
I'll be your shoulder to cry on
I'll be there
I'll be the one you rely on
when the whole world's gone
you won't be alone
cause I'll be there!

And when the whole world is gone

You'll always have my shoulder to cry on....




5 ● genius ●:

Raji berkata said...

cry is the best way to overcome regret

Mentadak Mentadu said...

ya, cry cry cry T_T

Mentadak Mentadu said...
This comment has been removed by the author.
.:Diyana:. said...

generasi awal islam dan generasi para sahabat juga ibarat singa yang gagah di siang hari, namun tetap rahib yang tunduk menangisi dosa-dosa pada tuhannya di malam hari :)

Mentadak Mentadu said...

diyana:
ya, apalagi kita..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...