Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera :)

Saturday, January 29, 2011

Cabut Kuku...Erkk~

Penjagaan kuku sangat penting dalam aspek kebersihan. Siap ada teknik yang betul lagi untuk potong kuku, khususnya kuku ibu jari kaki..hehe :P

Doktor cakap, potong rata, dalam bahasa mudahnya..straight. Tapi nurse yang bersihkan kuku aku tu cakap, potong senget kat bahagian tepi dua2 belah tu...

Aku ikut cakap nurse. :) kak ton nama dia... Tq kak ton sebab cuci jari kaki saya..hehe :) Utk Puan Razimah jugak :) Utk tuan doktot jugak :) Utk noniey :) Utk Orang yang amek berat :) Utk semua lah.


gambaq paling sopan. takut nanti xlalu makan pulak letak gambaq extreme2 


Bagi siapa2 yang ada pengalaman cabut kuku ibu jari kaki, kita geng! hahah...ni semua gara2 cengkam@cagu  azab sungguh tapi kesudahannya baik jugak :) sekurang-kurangnya sakit sekejap, lepas tu dah tak sakit setelah lalui pembedahan kecil-kecilan. hee~



● ─ ●
jangan takut menghadapi kesakitan yang sekejap untuk manfaat kemudian hari...moga2 semua akan dipermudahkan insyaAllah.

jaga kebersihan kuku yer......:P




2 ● genius ●:

echa said...

len kali nak potong kuku 2...hati2 taw shikin =)

Mentadak Mentadu said...

tula echa... skrg dah jaga elok2 :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...