Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera :)

Friday, November 20, 2020

Attaboy!

Detik ni, keluarga besar aku telah direzekikan dengan 16 cucu yang comel-comel dan bijak. Alhamdulilah. Dan insyaAllah tengah menunggu kembar tahun depan, Aamiin.


Kalau level pak sedara mak sedara yang 100% perhatian pada anak-anak sedaranya, aku lah tu. Maklum, kalau masih belum berkeluarga, 16 orang ni lah jadi anak aku. Haha

Kanak-kanak ni memang unexpected bila dia bercakap. Kadang-kadang, kata-kata dia tu, kagum juga kita dengar. Selalunya makan dalam juga.

Pagi raya tahun lepas 2019, aku kena silent treatment dengan bakal pakcu budak-budak ni, Wallahua'lam kenapa, tapi beberapa bulan kemudian dia selamat berkahwin awal tahun 2020 dan aku tumpang happy.

Tapi part yang deep pagi tu, salah sorang kanak-kanak ni tanya aku, mana pakcu? Aku jawab, pakcu tanak kawan dah, kesian acu sorang2 kan? Pastu selamba dia cakap kat aku, "Tok dengan tokwan kan ada?"

Fuhh. Kita asyik tengok apa yang kita takda, lupa nak hargai apa anugerah yang Allah bagi depan mata.

Tapi ada moment yang paling win beberapa bulan lepas, time tengah main dam ular, punya seronok gelak-gelakkan orang yang kena patah balik turun ke level-level bawah, kanak-kanak tadika ni baca Bismillah sebelum baling dadu.


Subhanallah. Benda simple tapi sangat lah terkesan di hati aku. I'm very proud of you. Attaboy! 

Semoga memulakan tugas atau apa2 kerja dengan Bismillah menjadi budaya kita dan lekat pada waris dan keturunan kita. 

Aamiin. 

0 ● genius ●:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...