Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera :)

Sunday, October 30, 2011

Bila Semangat Tersungkur.. SABAR dan DOA Masih Mampu Mendaki..

Status yang baru aku post kat fb. Aku cuma nak berkongsi. Aku tahu yang ramai individu macam aku. Terkadang perasaan Loser tu kuat. Tapi biarlah kali ni kali terakhir dalam hidup aku untuk menikmati perasaan loser yang melampau.

Perasaan ni tak boleh dikurung sendiri. Kalau kita biar dia melarat, badan kita binasa. Percaya lah, yakin dengan diri sendiri! :) Lawan secara lembut tetapi hakikatnya keras dan tegas.

Jangan biar perasaan loser tu terbuai dalam ruang jiwa terlalu lama. Ruang tu khas untuk cinta pada pencipta, rasul, sesama manusia dan tempat bersinarnya cahaya ilmu.

Kejamlah bagi kita untuk menyempitkan ruang itu dengan kekecewaan yang tiada penyudah.

Ya, aku tak nafikan ia datang sendiri, semangat bagai tersungkur. Carilah punca, mungkin terlalu banyak berbuat dosa =.=



● ─ ●
binalah semula 'kekuatan' dengan SABAR dan DOA, dalamnya terkandung ketenangan, harapan dan senyuman. biarlah yang lalu tu berlalu jauh meninggalkan, tidak lagi berulang :) InsyaAllah..

0 ● genius ●:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...