Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera :)

Tuesday, June 2, 2020

Khair

Pernah sunyi dari ujian?

Pernah!

Tipu.

Takda sorang  pun dari kita yang sunyi tanpa apa-apa ujian. Cuba recall sekarang, apa ujian kita harini, minggu ni, bulan ni, hmm....

Cuba teliti balik setiap saat kita bernafas. Perasaan sendiri, perasaan orang, fizikal, harta, masa, etc2..

Ajaibnya ujian ni, lain diterima dan diatasi oleh individu. Tanda Allah sayang, kan?



Harini ditemukan dengan sifat hambaNya yang sangat santun dalam susunan katanya, berkongsi ujian yang dilaluinya dengan tenang yang secara langsung berkait dengan mentadak ni.

Jujur, semakin respek dengan ketelusan dan keterbukaan yang diamalkan.

Muncul persoalan, mengapa dilakukan istikarah, sedangkan sebelumnya telah ada jawapan istikarah sebaik saja keputusan tersebut terasa teruji keteguhannya?

Istikharah : Khair : Kebaikan

Penghujung kata yang sangat terkesan dihati ni,  apabila hendakkan supaya keputusan yang dibuat genuine yang melibatkan Allah. Subhanallah :)

Kepada Allah dikembalikan segala urusan. Sekelip mata perasaan sempit yang bergenang airmata terasa luas dan lapang, Alhamdulillah :)

Sekiranya segalanya dilibatkan Allah, Yang Maha Memiliki dan Yang Maha Berkuasa atas segalanya,

Pasti kita akan ditemukan jalan keluar yang penuh keajaiban, sebab Allah Maha Penyayang, takkan pernah mengecewakan hambaNya. Takkan.

Moga dibukakan jalan Rahmat Allah seluasnya, insyaAllah. Moga diilhamkan jalan keluar yang dilimpahi keberkatan, insyaAllah… Aamiin…



First rule,
Yakin. Yakin boleh :D









0 ● genius ●:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...