Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera :)

Saturday, September 21, 2024

Buah Hati Ibu 2

Suleyman 2 tahun 3 bulan, kita diuji dengan demam 2 minggu. Ibu demam dulu, kahak tebal, kepala sakit, badan.. sat rasa panas, sat rasa sejuk, Suleyman pon demam.. kita pi kecemasan hospital sama2 dua2 refer doktor, tokwan hantaq kita pi hospital.. dalam waktu tu suleyman dapat kelaku baru.. merengek tak henti2 sampai dekat sejam baru selesai.

Tapi di sebalik semua yang berjela2 yang ibu sebut tu.. ada satu moment yang sangat sangat terkesan dalam untuk ibu. Salah satu malam tu ibu rasa tak kuat, batuk kahak, sakit dua2 rusuk, ibu peluk suleyman kuat kuat. pastu tengah pagi tu dalam pukul 2 suleyman terjaga, ibu pon terjaga sama. Mata suleyman tepat pandang ibu, suleyman panggil... ibu :) ibu :) dengan senyuman yang sangat manis, suleyman cium pipi ibu, cium muka ibu banyak kali.. sekejap2 cium, pastu senyum, pastu panggil lagi, ibu:) senyum.. cium lagi.. banyakk kali.. ya Allah perasaan yang tak tertulis kat sini.

Satu hari nanti Suleyman akan baca, ketahuilah yang ibu bersyukur sangat2 pada Allah. terima kasih suleyman atas pengorbanan suleyman, sabar suleyman, semua kebaikan suleyman pada ibu, tok dan tokwan sepanjang suleyman membesar.

Ibu minta maaf atas semua kekurangan ibu pada keluarga kecil kita ya Suleyman. Semoga Allah satukan semula kita semua dalam redhoNya.. Aamiin..

0 ● genius ●:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...