Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera :)

Monday, March 5, 2012

Kenapa Begitu? Kalau Dulu..

Sebelum apa-apa, post lepas x berisi sebab x boleh nak taip masa tu. Aku rasa senget :D sebab dah lama x on fb, tapi sehari sebelum birthday aku, aku reactivate. Sekurang-kurangnya ada jugak kawan-kawan yang ikhlas mendoakan kesjahteraan kawannya :) lepas sehari, terus off balik. Haha :D ntah apa-apa..

Em..

Aku tengok perubahan kat manusia, aku dengar cerita tentang perubahan mereka, aku sedar yang aku pon ada lalui perubahan. Perubahan tu memang pasti dah. Dulu aku x puas hati, kenapa kena jadi macam tu?

Kalau dulu boleh cakap lembut, kenapa sekarang kasar.
Kalau dulu adab sopan, kenapa sekarang dah kurang malunya.
Kalau dulu sayang, kenapa sekarang menyampah.

Memang tak habis ungkitan macam ni. Ya, kita kadang2 tu x sedar perubahan diri kita. Orang lain yang akan perhati perubahan tu. Untung lah dengan adanya kawan yang prihatin mengingatkan dengan hikmah.

Semoga dengan kesalahan pada perubahan tu buatkan kita lagi beringat, terutamanya aku. Jika awak ada kawan yang berubah kepada yang buruk,

Janganlah benci dia. Dia manusia. Mungkin awak x suka cara dia. Tapi janganlah buat dia rasa terhina dengan kesalahan masa lalu dia. Kejilah apa yang dia buat, bukan diri dia yang fitrahnya manusia lemah, bantulah dia untuk menjadi dia yang lebih baik.


● ─ ●
=.=

0 ● genius ●:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...